2009-04-17

När ska dom lära sig


14 000 svenskar har sagt sitt och Nordic Brand Academy presenterar nu Sveriges största undersökning om varumärken och deras anseende.

Vad är det för bild och känsla som gör ett starkt varumärke? Jo, hålla det man lovar och var ärlig och äkta!
Vad är sedan företagets viktigaste uppgift? I första rummet är det inte att leverera vinst, utan det är att ta hand om sina närmaste intressenter och ha ett brett socialt ansvar!

Kan ni tänka er hur SEB, AMF och Carnegie hade klara sig under dessa förutsättningar! Skandia lider fortfarande av sviterna ... efter sju år! Det man sedan kan fråga sig ... när ska företagsledningarna börja lyssna och ta till sig omvärldens uppfattning. Lära sig att ta hand om sina nära och kära, hålla sina löften, vara ärlig och äkta i allt man gör?!

Läs tidigare inlägg: Omkramad och förstådd / Det fanns ingen anledning / Se och hitta ditt tilltal / Uppfattningens olika lager /
Läs även: DN / DN / DN /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar