2009-04-21

Att lyssna och starta en dialog med kunden


Nu när omständigheterna kräver det, så kan man fråga sig hur många som kommer att "Följa rygg"?!
Men tänk ... det finns faktiskt vissa som ser "krisen" som något positivt och vill starta en dialog med sina kunder. Men det är konstigt, att det måste till en kris för att det ska finnas en vilja att förbättra sig? Det är märkligt att man inte kan göra detta när saker och ting flyter på ... det hade ju varit mycket enklare och mera framsynt. Framförallt hade det varit mer ekonomiskt!

Vem pratar jag om?
Det är Skogsbolaget Södra som p g a teknik- och strukturförändringar insett och tvingats till en ompositionering. De närmar sig två nya områden som mjuk- och specialpapper, men har även tagit fram några nya produkter.
De har lyhört och framsynt startat en forskningssajt, där de kommer att visa tester, material, tekniker och nya användningsområden. Södra bjuder på detta sätt in kunder, konkurrenter (bäst vore det väl att kalla dem kollegor) och andra att ta del av pappersforskningen.

Men det som är pinsamt!
När jag går in (kl 15.00 den 21 april 2009), så finns det bara en överskrift. Om nu Södra vill bli transparent. Så tycker jag detta är för mycket ... jag ser ju inget! Om Södra nu vill ha dialog ... så kanske jag kräver mer!

Korrigering
Den fungerar (kl 17.15) ... välkomna! Men du måste ha Flash Player 10 och bra kontakt med din IT-avdelning!

Läs mer: SVD /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar