2009-04-20

Utsikt eller Insikt


Är glaset halvtomt eller halvfullt?
Vad tror du ... ska jag titta i en speciell vinkel eller ta in någon med ett annat perspektiv. En jurist kanske, som Konstfack gör. Kanske ska jag tycka att glaset är halvfullt eftersom jag är glad och solen skiner. Eller att glaset är halvtomt beroende på vårt ömsesidiga ekonomiska läge?

Jag vet inte hur ni har haft det, men jag har växt upp med många syskon ... så det där att mäta med blicken och bestämma nivån ... det kan jag, eftersom det har bokstavligen bankats in i huvudet!
Idag brottas jag med att hjälpa andra med deras perspektiv ... t ex att det är kunden du tjänar pengar på och det är hon som håller i plånboken. Att produkten är "bara" ett hjälpmedel för att uppfylla ett behov, en uppgörelse och en förväntan. Få andra att se och inse att personer med olika infallsvinklar är bra för processen, uppdraget och för företaget ... men det är bra om man först har bestämt sin nivå och inställning.

Men vad vet jag ... det är ju bara mitt perspektiv och hur jag ser på saken ... men är det någon som vet så är det i alla fall mina syskon.

Läs tidigare inlägg: Nug håller på med tag / Konsfack vs Nug / Själens spegel /
Läs även: DN / SVD / DN / DN / SVD / SVD / AV /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar