2009-03-07

Själens spegel

Foto: David L. Ryan

Hur många gånger har jag inte hört "Ögat är själens spegel" eller "Ett skratt förlänger livet". Jag vet inte om ni tror på det ni hör, men när det gäller dessa två, så är jag beredd att hålla med och säga ... Det här tror jag på!
Vi pratar om en klar centrering, till själva ansiktet. Vad ansiktet berättar och ger för signaler.
Men då skulle jag vilja lägga till några iakttagelser:
- Vad berättar skrattrynkor?
- När man har en "full i f-n blick", så kompletteras den oftast med några extra rynkor.
- Vad berättar rynkorna, som gör att din mun får följande ansiktsdrag :-(
- Vad händer om du tar bort rynkor ... tar du då bort några av dina grundläggande signaler som du har haft sen barnsben? Du kanske förlorar något ... och inte vinner något?
Det här kan också vara en generationssak. Min mamma sa alltid - Skorna Pelle, skorna berättar väldigt mycket om en person. Vad det är för kvalitet. Hur kombineras skorna med den övriga klädseln. Är dom putsade, men fram för allt ... hur ser klacken ut? Jag har faktiskt satt mig ned på en parkbänk och kollat ett flertal gånger ... pröva någongång och för
sök komma på vad dessa signaler berättar!

Foto: MAURICIO LIMA/AFP/Getty Images

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar