2009-03-12

Våga lyssna


För många år sedan befann sig LEGO på konkursens brant. De hade förlorat kontrollen, men några få förstod att länken mellan LEGO och kunden hade blivit tunn och skör. LEGO hade förlitat sig på sitt tunga namn, sitt goda renommé och sin ingrodda strategi att lita på sina ambassadörer, föräldrarna, och att de som vanligt skulle fixa införsäljningen. De såg inte, eller kanske vägrade att se, att dom stod stilla och omvärlden rörde sig snabbt.
Men nu fanns det en grupp personer inom LEGO, som förstod att det nu hade gått alldeles för lång tid och dom hade förlorat många, väldigt många ambassadörer. Att det fanns ingenting annat att göra än att börja samarbeta och involvera slutkunden i produkt- och affärsutvecklingen.
Tänk om svenska BRIO kunde fatta och agera annorlunda än vad de gör idag. Tänk om de kunde förstå att man bara ska tillverka för att uppfylla ett behov ... kundens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar