2009-04-16

Några tillägg bara ...


138 och 166, sa Bill!
När jag kom ut på gatan så stod han där. Som en tiggare höll han fram handen. Jag visste vad som skulle hända om jag inte gav honom 100 kronor och vem f...n vill det! Snabbt la jag den prasslande sedeln i hans svettiga hand.
- För denna summa får du gå två kvarter utefter Kungsgatan ... ha en skön dag!

Efter bara några hundra meter stoppade två tjejer mig.
- Va glor du på gubbe. Jag har rättigheter till allt jag har på mig. Tittar du, så kostar det ... 200 spänn!
Hennes hand sträcktes ut och snabbt följdes den av en till.
- För båda ... gubbe!
Det var bara att slanta upp och när jag sedan gick vidare, tänkte jag bittert "Det kontantlösa samhället ... kyss mej!"

Samtidigt i en annan del av staden.
- Bibliotekskortet, tack!
Den svartklädde scannade kortet med en enkel och välinövad rörelse.
- Du är välkommen till barnavdelningen ... gå direkt till höger när du kommer in.
- Jag tog fel kort ... det är min dotters ... jag ska ju till faktaavdelningen!

Bingo, sa Bull!

Läs tidigare inlägg: Hur ska detta sluta / IPRED eller IPREN
Läs även: SVD / DN / DN / SVD / SVD / DN / SVD / DN / DN / DN /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar