2009-02-18

TAXI var god dröj


Hur många gånger har jag stått där på trottoaren och viftat efter en taxi. En taxi som jag vill ha, en taxi som jag känner förtroende för. Jag tycker att det borde vara enkelt, har ju bara två kriterier Taxi Stockholm och Taxi Kurir.
I London är det enkelt, enkelt p g a att man ser vad som är en taxi. Hur en taxi visuellt ser ut.
Här i Stockholm är det svårt, alla har använt samma mall när de gjort sin logotyp och sedan är alla bilar svarta eller mörkblå. Förutom Taxi 020 som smart nog bara har gula. Men nu är det så, att det räcker inte att visuellt signalera något, ett uppbyggt förtroende under en lägre tid spelar också en stor roll.

Hur väljer jag då och vilka signaler hjälper mig att på avstånd sekundsnabbt välja rätt? Bilen får inte vara stor som en pansarbil. Bilen får inte var uppbygg på principen "Hur snabbt tar jag bort alla taxiattributen och får en bil som jag kan ha till något annat". Då brukar det lösa sig ... annars får jag väl vänta och vifta bort dessa bålgetingar till kopior!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar