2009-02-12

Guiyu


Hur ser ditt hem ut? Har du dator, skrivare, routers, trådlösa sändare, mediecenter, hårddiskar, miniräknare, mobiltelefoner, digitalkameror, väckarklockor, plattTV i kök och vardagsrum?

Jag var och tränade igår. I omklädningsrummet låg en mobil helt öppet. Utan någon ägare i sikte. En kort stund efter mitt konstaterande kom en äldre man in. Det var nog hans, för en hand sökte efter den när han höll på med sin påklädningsprocedur. Jag vet ju hur jag skulle reagera om jag hade glömt den ... några återhållna svordomar skulle komma och sen skulle jag bli röd som en kräfta. Då slog det mig ... den var kanske inte hans ... va fräckt!

Jag läste här om dagen, att var femte sekund glöms en mobil i baksätet på Londons taxibilar. Att Nokia skryter med att de säljer en miljon mobiltelefoner per dag. En miljon ... var tar alla vägen?
Troligtvis inte på vår bakgård, eller baksäte. Mest troligt är att de hamnar i södra Kina, Guiyu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar