The Fool vs Jerk
Ölmärket Carlton Draught från bryggerijätten Fosters skulle dra igång en kampanj.
En av cheferna såg resultatet, sju reklamfilmer, och ställde sig på bromsen ... "För avancerat" tyckte han. Kampanjsajten startades ändå ... på några dagar hade 100 000 sett filmerna.
Sajten stängdes nån dag senare ... varför berättades aldrig ... men alla filmerna fanns redan ute på YouTube.
De lärde tvistar nu om detta är ett perfekt exempel på hur du kan utnyttja och använda sociala media.
2005 kom en undersökning från Harvard Business School av Tiziana Casciaro. Den visade att man hellre vill jobba med trevliga och roliga människor än kompetenta.
Den slog ned som en bomb i organisationsvärlden. Den publicerades två gånger, eftersom ingen ville tro att den verkligen var sann.
Sen blev det tyst
Läs även: Resume / DN / DN / DN /
2010-03-30
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar