2009-11-12

Vattenfall


Självändamål
Ett varumärke ska vårdas, tas om hand och ledningen ska fokusera på att säkerhetsställa varumärkets trovärdighet och på så sätt behålla lojaliteten i verksamhetens närområde och omvärld.
Man kan ju fråga sig hur dom har lyckats med det? Man kan ju fråga sig hur bortförklarningar som "det är massmedias fel" klingar i omvärldens öron? Man kan ju också fråga sig om företagets viktigaste intressent, svenska staten och svenska folket, har medgivit att dom ska göra stora investeringar i kol och gas. Ligger det i Sveriges intresse och är det vår målsättning? Men det kanske är en halvsanning, som Vattenfalls styrelseordförande uttrycker sig, alltså omvärlden berättar bara en del av sanningen, inte hela. Men då förlorar den ju sin innebörd, alltså halvsanningen, och då finns det ju en risk att alla får veta hela sanningen. Hjälp!

Bild: John Tlumacki
Läs även: SVD / DN / DN / DN / DN / DI /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar